السبت، 26 يوليو 2008

واجب متأخر

أنا تلميذه بليده أصلا







عااااااااااا يا ماما عندى واجب متأخر لازم أعمله الأستاذ مصطفى هيضربنى



أنا جبت القلم الرصاص أبو أستيكه و المسطره و البراية و بسم الله الرحمن الرحيم نفتح الكراسة و نبدأ حل الواجب



السؤال الأول


أكتب 16 صفة عن نفسك




ستاشر عاااااااا الواجب طويل قوى

يا مسهل يارب



1-عاملة زى البحر مش ثابته على حال يعنى ساعات تلاقينى عاقله لدرجة الخنقه و ساعات تلاقينى مجنونه لدرجة الهبل



2-عصبيه



3-عنيا دايما بتقول اللى جوايا علشان كده أنا فاشله فى الكذب و دايما مشاعرى مفضوحة لكل الناس



4-حساسة جدا بس دايما بكتم مشاعرى جوايا و ده بيعمل لى أزمات نفسيه كتير



5-كتومة جدا و عندى مبدأ الكتمان للكتمان لأسرارى أو أسرار صاحباتى



6-خجولة و دى مسببة لى مشاكل لأنى مش بقدر أتعامل مع الناس فى مهنة كلها تعامل مع الناس أصلا



7-بحب القراءه بس للكتب اللى بتيجى على مزاجى و باللغة العربيه فقط



8-انطوائيه و أغلب وقتى تلاقينى قاعده لوحدى بكلم نفسى (مش فى المرايه أنا عديت مرحلة المرايه دى من زمان)



9-بحب عيلتى جدا و اللى يزعلهم ممكن أكله بأسنانى (سواء عيلتى دلوقتى أو عيلتى اللى لسه فى علم الغيب)



10-صاحباتى هما عيلتى التانيه بحبهم جدا و ممكن يكونوا يعرفوا عنى اللى عيلتى نفسها ما تعرفهوش



11-عندى شويه هوس بالنظام و النظافة و المواعيد بس الحمد لله مش لدرجة المرض



12-ملتزمة فى أى حاجه بعملها



13-نفسى أكون متدينه و أعرف دينى أحسن بس الكسل و الشيطان مودينى فى داهيه (ادعولى ربنا يهدينى)



14-كسولة جدا و أوقات فراغى غالبا بقضيها فى السرير



15-برتبط بحاجتى بشكل مش طبيعى علشان كده ممكن تلاقى عندى حاجات من أيام ما كنت فى ابتدائى و مش هاين عليا أرميها



16-ذاكرتى ضعيفه جدا لدرجة انى بكتب الأحداث المهمة فى أجنده علشان لو حبيت افتكرها بعد كده


السؤال الثانى


مرر الواجب لغيرك من المدونين



مش بحب الأذية بس اللى هيعلق على البوست ده يعتبر نفسه لبس التاج ده اللى عايزه يجاوبه واللى مش عايزه براحته
ماشى كده
يارب الأستاذ مصطفى يدينى درجة حلوة
البوست ده كله رد على سؤاله ليا:انتى فين؟
خلص الكلام
يللا ..سلام

11 قالوا اللى فى دماغهم:

خالد كامل يقول...

لا شخصية جميلة
فيها حاجات كتير متشابهة مع شخصيات معظم الشباب دلوقت
و فيها حاجات جامدة قوى
و بالنسبة للتاج انا أساسا حليته عنجى قبل كدة
تحياتى

Blue Nile يقول...

اول زيارة لياومش لاخيرة ان شاء الله
مدونتك جميلة بجد

صفاتك جميلة معدا لعصبية طبعا رغم ان معظم الناس كده

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى بنت مصر
انتِ شطره خالص
وهعطيكِ تقدير
شخصيتك جميله اوى وحسيت فيها حاجات من شخصيتى وشباب تانيه
بجد لو انتِ انطوائيه يبقى انتِ كده عديت ياجميل
ايوه
صدقينى انا واحد منطوى زيك
بكره تعرفى ( الجنون وعدم الحاجه للعالم الخارجى / فهمتى )
هههههههههههه
بس بجد انا زعلان لانى مش اول تعليق
دمتى بكل خير وسعاده
والله الموفق

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى بنت مصريه
معلش التعليق الاول كلن بسرعه علشان كنت رايح الشغل
ممكن اعلق باه بمزاج دلوقتى
1- كلنا ممكن يكون فينا هذه الصفه ودى حسب الجو اللى انتِ فيه او الحاله اللى بتحلمى بيها دلوقتى
2- انا مقتنع بحاجه مهمه اوى ان مفيش حد عصبى لمجرد العصبيه اكيد فى حد هو اللى بيعصبك بكلامه او افعاله صح
يبقى كده انتِ مش عصبيه والغلط فى الناس اللى بتعصبك
3- ممكن تكون دى احلى ميزه بجد فيكِ
انتِ عرفه ده بيدل على ايه بجد
الصدق والصراحه والوضوح والرومانسيه والطيبه والاحساس بالموقف
4- جميل جدا ان يكون الواحد حساس وبجد دى نعمه فى ناس محرومه منها
ربنا يدمها عليكِ
5- وهى دى ميزه ممتازه مش موجوده فى كل الناس
ودى بتدى ثقه فى الانسان اللى امامك انه يتكلم براحته وبكل صراحه
وممكن برده نقول ان الصفه دى بدل على صفه تانيه هى الامانه
6- الخجل دى نعمه من نعم الله على عباده وتذكرى كلمه رسول الله (ص)
الحياء شعبه من شعب الايمان
وبجد الانسان الخجول دائما بيكون محترم
7- دى صفه جميله يعنى مش الواحد ماشى يقراء فى اى حاجه طبعا لكل واحد وليه ذوقه
8- جميله اوى الصفه دى يمكن علشان هى فيه وبينه اوى
بس الانسان الانطوائى بكون جميل من جواه
9- شى لازم تفتخرى بيه وربنا يخليهم لكِ السند فى الدنيا والاخره
10- وهى دى الصداقه الحقيقيه
11- ياريت الناس كلها عندها الهوس ده كانت حاجات كتير فى العالم اتغيرت
وده دليل على انك انسانه نجحه فى حياتك حتى لو انتِ مش شايفه كده
12- ودىصفه من صفات الايمان وربنا يزدها فيكِ وفى الناس كلها
اللهم امين وربنا يرشدك طريق الصواب
ويحشرك مع الشهداء والصالحين فى الفردوس الاعلى
اللهم اااااااااامين
14- مش كسل ولا حاجه بس جسمك ممكن يكون محتاج يريح من المجهود بتاع الفتره السابقه ف انتِ بتحسى ان ده كسل بس هو حاجه عاديه بتحصل لكل انسان
15- ودى ميزه تجعلك امراه محافظه ودى مش موجوده كتير فى هذا الزمان
يعنى زى مانتِ بترطبتى بحاجاتك اكيد هتحفظى على بيتك فى المستقبل ان شاء الله
16- انا حاسس انك طيبه اوى ف ممكن تنسى الاساءه من الاخرين
ولو على الاحداث فربنا اعطاكِ نعمه النسيان
دمتى بكل خير صديقتى
وبجد نجحتى فى الامتحان بتقدير ممتاز
الف مبروك
والله الموفق

شهد الملكات يقول...

مهيج الجماهير

شكرا على رأيك فيا
أنا فعلا عاديه جدا زى كل الناس كان نفسى يبقى فيا حاجه مميزه بس يللا الحمد لله
التاج ده طلع اوت
ان شاء الله تلبس التاج الجاى
أسعدتنى زيارتك
السلام عليكم

شهد الملكات يقول...

blue nile

شكرا على رأيك فى المدونه
و مبسوطه انها عجبتك
و بالنسبه للعصبيه انا فعلا بتنرفز بس لما بيبقى فيه سبب فيه ناس العصبيه شغاله عندها عمال على بطال و الحمد لله انا مش كده

أسعدتنى زيارتك
السلام عليكم

شهد الملكات يقول...

صديقى مصطفى الطيب

هيييه اخدت تقدير
ربنا يخليك وشى احمر و اخضر و جاب الوان
انا فعلا انطوائيه جدا
و لما كنت بسيب الناس و بقعد لوحدى كانوا يضحكوا عليا و يقولوا الوحى نزل
يللا مش مهم
انا كمان زعلانه انك مش اول تعليق
انا متعوده دايما انك اول واحد تقولى رأيك
بس ايه الكلام الحلو ده انا كده هاخد قلم فى نفسى
بالنسبه لموضوع ان عينى بتفضحنى هى حاجه كويسه و مش كويسه
يعنى تخيل لو واقفه مع دكتور كبير و مش طايقاه و يبان عليا
او لو يعنى حصل فى يوم من الايام و اعجبت بحد و يبقى باين فى عينى و انا بكلمه
لا بجد فضيحه مش ظريفه
بالنسبه للخجل
هو الحياء حلو
لكن الخجل مش حلو و فيه فرق بين الاتنين
انا متشكره جدا على تعليقك ده مش ممكن تتصور انا مبسوطه قد ايه

فى رعاية الله
السلام عليكم

نعكشة يقول...

كدة مش هعلق
ههههههههههههههههههههه


ربنا يهديكي يا رب و يهدينا كلنا

انا كمان متقلبة المزاج
بس في نفس اللحظة
ابقي سعيدة قوي فجأة هوب ابقي عاملة زي ام سحلول لما جوزها ضربها

حلو فيكي يقوي النظام و لاقراء و كتمان الاسرار و حبك لعيلتك
ربنا يخليكي ليهم يا رب

يلا خير

ربنا يكرمك يا رب
دمتي سالمة
سلامٌ عليكي

صحيح بالمناسبة

البتاع اللي علي الجمب بتاع البلوجات بعرف منه اخر اخبار البلوجات

و للأسف هوه شكلة مخو ضرب
ومبقاش بيقولي مين كتب اية اولا بأول
يعني بيحط ناس و يسيب ناس

وفجأة اروح الاقي الناس كتبت مواضييع بالهبل

اعذريني
فبلوجي مسطولون مسطولون

دمتي سالمة

سلامٌ عليكي

شهد الملكات يقول...

نعكشه

علقى و ماتخافيش الواجب زى شكة الابره
انا برده عندى التقلب فى نفس اللحظه ده
مش عارفه دى حاله نفسيه دى و لا ايه
شكرا على رأيك فيا
و ألف سلامه على مخ البلوج

نورتينى
السلام عليكم

WhItE HeArT يقول...

اول ماشفت اللي هيعلق يلبس التاج اترددت كتير بصراحه بس اكتشفت ان في اتنين لبسوهولي فقلت خلاص مش فارقه


برتبط بحاجتى بشكل مش طبيعى علشان كده ممكن تلاقى عندى حاجات من أيام ما كنت فى ابتدائى و مش هاين عليا أرميها


بحب الناس اللي بتفكر تعمل متحف في بيتها دول بحترمهم اوي لدرجة اني بتشل




شخصيه جميله جدا وربنا يوفقك يارب


تحياتي

شهد الملكات يقول...

white heart

التاج جايلك من جميع الجهات
لا حرام الحاجات اللى عندى مش هتعمل متحف
دى بتبقى حاجات صغيره كده بس رؤيتها بترجعنى بالزمن كتيير
أسعدتنى زيارتك و شكرا على تعليقك
السلام عليكم

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP