الخميس، 3 يوليو 2008

فى أحلامى

فى أحلامى

فى أحلامى....


أرى أرضا خضراء واسعه ملأى بورود جميلة ،مختلفة الأشكال و الألوان ، أرى أطفالا يلعبون هناك، وجوههم تنافس الشمس فى إشراقها و ابتسامتهم تعكس براءة لم تتلوث، براءة.... لا حدود لها .
و أسمع أصوات ضحكاتهم المرحة تعلو مع أصوات ركضهم على الأرض العشبية الناعمة فى سعادة صافية... كالسماء التى تعلوهم .
وحين أستيقظ.....
تظل أصوات الضحكات تتردد فى صدرى و ابتسامتى لا تفارق وجهى.

فى أحلامى....



أراك على صهوة جوادك المجنح تطير قادما نحوى لتأخذنى بعيا عن عالم قاس عشت فيه وحيدة بلا حب يملأ قلبى و دنياى .
و حين تمد يدك إلى و تحملنى أمامك على الجواد، نطير إلى مكان أسطورى.
بعيدا عن عالمى القاسى ، بعيدا عن أعين حراسى .
مكان فى خيالى بعيد .




على شاطىء بحيرة زرقاء ، حيث لا أحد سوانا ، و ضوء القمر الفضى يتسلل على استحياء من بين الغيوم ، و النسيم يداعب أوراق الأشجار فى خفوت .
تفرش لى عباءتك و نجلس على الأرض الرطبة و أشعر بيديك تتسلل بين خصلات شعرى الأسود المسدل على ظهرى ، و أسمعك تهمس فى أذنى بكلمات حب لم أسمع مثلها من قبل ، فأغمض عيناى و أتوه فى همساتك .
و حين أفتح عيناى.....
أستيقظ....
و تظل همساتك تتردد فى أذنى و أشعر بأصابعك تتخلل خصلات شعرى .

و فى واقعى....
أنتظرك..
و لا أسأم ،حبيبى ، الانتظار






13 قالوا اللى فى دماغهم:

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ماأجمل تعبيراتك وكلماتك التى سطرتها يدك
بجد كل بوست بتعلى عن الاخر الذى قبله
وبجد عالمك جميل جدا واحلامك اجمل
واتمنى من الله ان يحقق كل احلامك وزيادة
وان يرزقك الزوج الصالح ومنه الذريه الصالحه
وبجد انتى عرفه انا قرات البوست مرتين من جماله
وانتظرى اكثر من ذلك
بس ادعى الله وهو يرزقك اكثر من ذلك فى الدنيا والاخرة
بس صديقتى انتى رميتى عليه كل الحلم انتى هتعملى ايه
دة اللى انا هنتظرة فى البوست القادم ان شاء الله
والله الموفق
ملحوظه
( كل منا يتمنى ذلك واكثر )
فنسال الله كل خير فى الدنيا والاخرة

شهد الملكات يقول...

كلامك فظييييييييع
و مش غريب عليك لأنك عودتنى منك على رقة المشاعر هنا و فى مدونتك.
شكرا على كل كلمه كتبتها لى و على كل كلمه قريتهالى

نعكشة يقول...

تفرش لى عباءتك

أسلوبك جميل
و احلامك اجمل

نفسي أحلم انا
عارفة إني بحلم وانا مش واخدة بالي
بس نفسي لما اصحي اعرف اني كنت بحلم
وسعيدة بأحلامي

الاحلام كتير بتبقي جميلة لإنها بتعبر عن عقلنا الباطن اللي بالنسبالي عقلي أنا الباطن لغز

مفكتوش ولا بالاحلام لأني لا أحلم الااحلام بتاعت النوم دية


دمتي حالمة

ربنا ينولك اللي بتنتظريه
و يديم عليكي الصحة و السعادة و راحة البال

سلامون عليكي

...........


طلب صغنطط

ممكن تشيلي >> تأكيد الكلمة

princess يقول...

السلام عليكم
الكلام اكثر من رائع
اتمنالك تحققى كل احلامك
مدونة رائعة
تحياتى

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
سيدتى
بالله عليكى ادعيلى
فانا فى محنه ومحتاج الدعا
بجد مش عارف اعمل ايه
الموضوع معقد جدا
انا مش عارف ليه انتى بالذات اللى اخترتك تدعيلى بس انا واثق انك مش هتنسينى من دعائك
والله الموفق

شهد الملكات يقول...

الصديق مصطفى الطيب
شكرا على الثقه الغاليه
و يارب ربنا يوفقك و يخرجك من محنتك و يرزقك الطمأنينه و راحة البال.
و عليك دائما بذكر الله و دعاء فك الكرب.
ربنا معاك

شهد الملكات يقول...

نعكوشه
اه يفرش عباءته ما يفرشهاش ليه هى الاحلام بفلوس؟
أنا على فكره بحلم و بفتكر أحلامى و كل حاجه بس أحلامى أصلا كلها عك و تخاريف
هى عموما دى برده مش أحلام بجد دى أمانى خاصه كده
شكرا ليكى على كلامك و على مشاركتك
و يا رب كده دايما
و أنا بسمع الكلام اهه و شلت تأكيد الكلمه

princess
شكرا ليكى على كلامك الرقيق و مشاركتك معايا
و يارب دايما المدونه تعجبك
السلام عليكم

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اتمنى من الله ان تكونى اول المعلقين على البوست الجديد
هذة دعوة خاصه جدا
والله الموفق

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ممكن تعلقى على المدونه الجديدة بتعتى
انا لسه منزل فيها بوست دلوقتى
ليه الشرف انك تكونى اول تعليق فى المدونه
وهى
www.mostafa-eltayb.blogspot.com
والله الموفق
وممكن تدخلى عليها من مدونتى
فى رابط ليها على الشمال

Purplewaves يقول...

أحلامك رائعة أتمنى أن تحقيقيها وكلماتك جميلة تعبر عنك وعن جمال أحلامك، اتمنى من الله أن يحقق لك كل أحلامك، مدونة جميلة أسعدتني زيارتها
تحياتي

شهد الملكات يقول...

purplewaves

شكرا لكلماتك الرقيقه و سعيده لأن البوست عجبك
و يا رب ربنا يحقق لنا أحلامنا كلنا
شكرا لمرورك و نورتى المدونه
السلام عليكم

نعكشة يقول...

لأ هوه أنا كان قصدي من فرش العباءة إني معجبة قوي بالكلمة

ههههه

وطبعاً الاحلام ببلاش
ينهار لو كانت بفلوس
دة الواحد كان مات مخنوق

ربنا ما يحرمنا من الاحلام
وما يحرمنا من لذة تحقيق الاحلام

دمتي سالمة

سلامون عليكي

تسلمي علي شيل الكلمة

شهد الملكات يقول...

نعكوشه العسوله

أنا مكنتش حاسه انك مضايقاكى الكلمه أنا عارفه انها معادتش موجوده دلوقتى فقلت اوضح بس ان الموضوع حلم وخيالات و مادام كده يبقى الواحد يكتب اللى فى دماغه و براحته و عباءات و حركات
شكرا على اهتمامك
السلام عليكم

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP